6 tips voor emailmarketing in de zomer

Gedurende de vakantie proberen veel emailmarketeers om e-mailcampagnes op te zetten en te verznden. Hoewel mails door de mensen die niet op vakantie gaan beter gelezen worden, realiseren deze marketeers zich niet dat het bouncepercentage veel hoger is, waardoor veel adressen voorgoed onbruikbaar kunnen worden.

‘Met een actieve e-mailmarketingstrategie is de kans groot dat de vakantievierder in snel tempo van softbounce naar hardbounce gaat, waardoor e-mailadressen niet meer te gebruiken zijn’, aldus Van Gelderen: ‘Door een verhoogd bouncepercentage staat ook de e-mailreputatie van de verzender op het spel.’

Enkele tips voor het versturen van mailings gedurende de vakantieperiode:

  • Kijk goed naar de doelgroep en leef je in. Zou je een dergelijke mailing relevant vinden, wanneer zou je deze graag ontvangen en krijg je deze het liefst privé of zakelijk?
  • De onderwerpregel moet exact weergeven waar de mail over gaat. Probeer niet te triggeren met onderwerpen die vervolgens nauwelijks terugkomen in de mail.
  • Stuur de mailing niet naar teveel mensen. Liever een kleine relevante groep, dan een grotere groep voor wie het minder relevant is.
  • Stuur geen mailings als je niets te melden hebt. Veel bedrijven sturen een wekelijkse of maandelijkse nieuwsbrief uit gewoonte, niet omdat er nieuws is.
  • Verstuur de e-mailing op het juiste moment. Afhankelijk van de content kun je beter naar zakelijke e-mailadressen om 10 uur ’s morgens verzenden in plaats van vrijdagmiddag 18u. Voor privégebruikers is het einde van de middag of vlak voor het weekend juist aan te raden.
  • Haal e-mailadressen die softbouncen door een volle mailbox tijdelijk uit het verzendbestand. Na een paar keer bouncen achtereen komt het adres van de afzender onbedoeld op een soort zwarte lijst terecht (hardbounce).

 

 
twitter_logo2

logolinkedin
© 2009 Creavents | Evenementen, Crewcatering en Marketing | Disclaimer | Privacy | Cross Internetmarketing | Sitemap