Twitters toekomst

Twitters toekomst


Nog voor het einde van het jaar zal Twitter beginnen met de verkoop van corporate account en wordt het startvraag "what's happening?" in plaats van "what are you doing?"

Twitter roept al een tijd dat het plannen heeft om geld te gaan verdienen met het medium, maar van concrete stappen is het tot nu toe niet gekomen. Toch meldt Twitter-oprichter Biz Stone dat Twitter voor het einde van 2009 speciale pakketten wil gaan aanbieden aan commerciële partijen. Zo vertelt Stone tegen de Guardian: 'Dit concept moet voor ons voordeel gaan halen uit de commerciële toepassingen op Twitter, die we nu zien bij onder andere vliegmaatschappijen en grote dozenschuivers... we willen hen een pakket met features aanbieden - en analytics laten zien, die hen kunnen helpen om beter te worden op Twitter.’

Twitter kijkt ook naar de mogelijkheid om individuele tweets van een geo-tag te voorzien, en ontwikkelt tools om ‘tweet-reputaties’ uit te rekenen. En wil het mobiele kanaal meer en beter gaan exploiteren.

Inmiddels ontwikkelden andere partijen tools om te kijken hoe invloedrijk iemand is op twitter. Edelman bijvoorbeeld, het pr-bureau maakte een tool die niet het aantal volgers telt, maar kjikt naar de aantal keren dat iemand geretweet is.

Ondertussen neemt het aantal Twitter-gebruikers opeens af, zo mat onder andere Nielsen: tussen september en oktober nam de traffic naar Twitter.com af met 27,8 procent. Omgerekend zijn dat 18 miljoen unieke bezoekers minder.
comScore rekende uit dat Twitter in oktober 8,1 procent minder unieke bezoekers telde, en Compete rapporteerde een daling van 2,1 procent.
Een daling zou kunnen betekenen dat de interesse in het medium afneemt, of dat mensen gaan twitteren via een ander platform; denk aan applicaties van derden of mobiele toegang.

Het is echter onwaarschijnlijk, aldus Marketingvox, dat adverteerders en merken zich zullen afkeren van Twitter. Twitter is immers vooral een medium dat snel nieuws brengt, niet zozeer een social network. Zo zegt Social Twist in recent onderzoek: slechts 5 procent van alle info die gedeeld wordt op social networks, wordt gedeeld op Twitter.

En Twitter ziet zichzelf ook vooral als een broadcasting medium; zo kondigde Biz Stone onlangs aan om de Twitter startvraag 'What are you doing?' te veranderen in 'What's happening?'

Bron: Marketingvox
 
twitter_logo2

logolinkedin
© 2009 Creavents | Evenementen, Crewcatering en Marketing | Disclaimer | Privacy | Cross Internetmarketing | Sitemap